Nem csak Peugeot 307-re vonatkoznak az itt leírtak
Az akkuknak az utolsó döfést a hideg időjárás adja meg, ha már normál körülmények között (18-25 fok) nehezen tudja megforgatni a motort, akkor már spórolhat is a következő akkuhoz!
A Peugeot 307 hanggal jelzi az akku élettartamának végét.
Videot Regőczi Istvánnak köszönöm.
Mit vegyél!
Erre a kérdésre nem igazán lehet jót mondani, kinek mi vált be. Márkát ezért inkább nem is írok. Javaslom, hogy legalább akkorát rakj bele, mint ami benne volt! 12V 64Ah 640A-nál szerintem több nem kell a benzines változatokba. A 70Ah-s már 3cm-rel nagyobb, így a behelyezéssel lesz némi gondod.
Ha tölteni szeretnéd, mit tegyél:
Azt tudd, hogy mielőtt kiveszed az aksit, várd meg a BSI teljes kikapcsolását (3-5 perc)! Indítózás előtt pedig kb. 5 perc kell neki, hogy "rebootoljon", mindent végigellenőrizzen. Elindul hamarabb is, de...nem akarjuk, hogy megzavarodjon. (ádibébi)
Gyártási idő:
Furának tűnhet, de a boltban is elavulhat egy akku. A gyártási idő egyes akkuknál bele van sütve a műanyag felületbe, de van ahol csak a papírfecni árulkodik róla.
Javasolt töltő:
Gépjármű akkukról további infók
Az akkumulátor karbantartása fontos feladat. Az akkumulátor külső műanyag burkolatát célszerű időnként szódabikarbonát és víz elegyével áttörölni (néhány evőkanálnyi fél liter vízbe). A kábel csatlakozásoknak tisztának és jól meghúzottnak kell lennie. A karbantartást igénylő akkumulátorban ellenőrizni kell az elektrolit-szintet, nyári, forró időszakban gyakrabban. Az elektrolit fedje el a lemezek legfelső részét kb. 1-1,5 cm-rel. Ha után kell tölteni, mindig használjon desztillált vizet (tömény kénsav vagy csapvíz használata tilos). Sokan nem tudják, hogy az akkumulátorból kiszabaduló gázok a kábel és a saru fémrészeire lecsapódva korróziót okoznak. Ezért célszerű ezeket a fémrészeket szilikonzsírral vagy savmentes zsírral bevonni.
Az akkumulátor tesztelése többféle módon is történhet. A két legismertebb módszer a elektrolit savsűrűségének a mérése, illetve az akkumulátor feszültségének a mérése. Savsűrűség mérésére szükség van egy hőmérséklet-kompenzált savsűrűség-mérőre; akkufeszültséget pedig egy digitális multiméterrel tudunk mérni.
Először is teljesen fel kell tölteni az akkumulátort. Utána hagyjuk az akkumulátort több órán (akár 12 órán) keresztül pihenni. Az ún. "felületi töltést" el kell távolítani a teszt megkezdése előtt. Ebből a célból kössünk az akkumulátorra egy kb. 20A-es fogyasztót, amelyet kb. 3 percig üzemeltessünk. A fényszórók bekapcsolása is megfelelő erre a célra. Miután lekapcsolta a lámpákat, megkezdheti a tesztelést.