Bal oldali bajuszkapcsoló javítás
Delphi ESP Com 2000
Két megoldás van:
1. Megkeresed Zolysys-t és megoldja a problémádat, Budapestiek előnyben, többieknek meg ott van a posta, vagy a utazás. Gyúrcsók féle távgyógyító módszer itt nem segít.
2. Ivimano leírást követve megcsinálod magad.
Ivimano: Össze vissza kapcsolgatta a lámpát már, meg az indexkar is lötyögött.Szétszereltem , hát nem egy egyszerű szerkezet.Féltem is tőle rendesen:)
Ezek a mikronos vastagságú érintkező pályák botrányosak.Totál le volt kopva mindenhol.
Végül is sikerült megjavítanom, de nem javaslom a módszert , mert elég rizikós.
Megfelelő érintkező anyagot kerestem. Ez volt a kompakt kazettának a szalagot a fejhez szorító kis réz bigyója.Vágtam belőle kis darabokat és ráforrasztottam az érintkezők maradványára. Külön öröm, hogy a forrasztástól megolvad a fólia, ez is nehezíti a dolgokat. Az alsó nagyobb pályánál meg műgyanta ragasztóval ráragasztottam egy darabot, a végét forrasztóval megpöttyintettem.
Megmértem, de még mindig nem volt jó.Rájöttem hogy a karból ahol kijön a szalagkábel, ott kidörzsölődött. Átforrasztottam, jó lett. A lötyögéssel nem lehet mit csinálni, kikopott az egyik forgáspont.
Az index fészke is kezd kikopni, kitisztítottam, bezsíroztam, remélem még egy ideig bírja.
Összeraktam, most tökéletes.
Azért egy DRL-t gyorsan felrakok, ne kelljen a lámpát kapcsolgatni.
Az az igazság hogy most már nem így oldanám meg, nem forrasztanám, hanem vezető ragasztóval ragasztanám rá a réz pályákat. De ezt házilag megjavítani szerintem túl nehéz egy átlag barkács embernek. Régebben fényképezőgépeket is javítottam, ezért van valamennyi rutinom a szalagkábel javításban, de nagyon könnyen tönkre lehet tenni végleg.
Ráadásul ahogy leveszed a hátlapot, kiesnek a karok, széthullik az egész, úgyhogy összerakni sem egyszerű.
Az elfordulás érzékelőtől is tartottam , esetleg majd hibát jelez, vagy be kell kalibrálni, de nem volt veszélyes, csak mielőtt levettem a com2000-ret egyenesbe kellett állítani a kormányt.Ezt a forgórészen egy nyíl mutatja is.