ECU Javítás
Kiskunfélegyháza vonzáskörzete
Javaslat a Javításhoz (Jena307)
Kiskunfélegyháza vonzáskörzete
Javaslat a Javításhoz (Jena307)
Ha nem éri meg javítani, akkor is kell szaki, mert én úgy tudom, hogy csak
szoftverben különbözik az EDC15-ön belül az ecu sorszám, így ha nem pont azt
az ecu sorszámú ecu-t kapod, akkor is kell klónozni. Vagyis egyszerűbb
átforrasztani a flesh-t, ez fokozottan igaz ha csipszes is. Akkor már
csak a immo marad, de úgy emlékszem az is átforrasztható. Én elküldeném
egyik szakihoz hogy mondjon egy árat a javításra, meg közben keresgélnék
mennyiért kapok ugyanilyen típusba való, de nem feltétlen ilyen ecu
számút. Azt is tudni kellene, hogy pluszban még mennyi a flesh átrakása, és amelyik az olcsóbb, azt
választanám. Az is lehet járható út, hogy venni kell egy bármilyen EDC15-ös
ecu-t, és csak a nagyfeszültségű részt átrakni az eredetibe, így akkor nem kell
a flesh-el immoval baszakodni.
A motorvezérlőknek nem véletlenül más a számuk,
sajnos fizikálisan is különböznek. Ebből sajnos az is következik, hogy a
rajtuk található program sem teljesen ugyanaz. A flash átforrasztása
nem okos dolog, mert egy értelmes forrasztó 4-5-ször többe kerül, mint
egy kábel, amivel kompletten lementhető a teljes program, majd felírható
az új vezérlőbe, ha megegyezik az azonosító száma!! A sajátomon
teszteltem és tudom, hogy másik vezérlő programjával nem, vagy szarul
megy a motor. Az immoval más a helyzet, azt valóban át szokás tenni, de
ott is feltétel az azonos hardver! Persze én azt is csak menteni és újra
felírni szoktam, esetleg szűzzé teszem a vezérlőt és akkor a BSI mint
teljesen új vezérlő fogja kezelni. Ekkor meg lehet adni neki bármilyen kódot, nem kell forrasztgatni, meg kínlódni az esetleges fóliaszakadások miatt.
A következő probléma, hogy van a kétféle kommunikáció, a can-van és a can-can. Sajnos a vezérlők erre is érzékenyek. Egy 2004 előtti autó vezérlője nem fog működni egy 2005 utánival, mert nem értik egymás nyelvét, még ha tökéletesek is. A vezérlő nem reteszelődik ki és soha nem fog beindulni a motor.
Ebben a témakörben tudok segíteni pár aprósággal ha érdekel, valamint edc15 vezérlők "csipszelése" (érdekes kifejezés :D), fap kiírás, immo kiiktatása, légzsákvezérlők újraindítása témában. Persze mindent én sem tudok megcsinálni, de pár apróságot igen.
Folytatom majd...
A következő probléma, hogy van a kétféle kommunikáció, a can-van és a can-can. Sajnos a vezérlők erre is érzékenyek. Egy 2004 előtti autó vezérlője nem fog működni egy 2005 utánival, mert nem értik egymás nyelvét, még ha tökéletesek is. A vezérlő nem reteszelődik ki és soha nem fog beindulni a motor.
Ebben a témakörben tudok segíteni pár aprósággal ha érdekel, valamint edc15 vezérlők "csipszelése" (érdekes kifejezés :D), fap kiírás, immo kiiktatása, légzsákvezérlők újraindítása témában. Persze mindent én sem tudok megcsinálni, de pár apróságot igen.
Folytatom majd...