Nyitólap Regisztráció RSS Szombat, 2024-12-21, 5:02 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  December 2024  »
HKSzeCsPSzoV
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

EGR szelep

       

Tiszta                                                 Koszos

    Először is mi az EGR szelep: A kartergázt vezeti vissza az égéstérbe, így csökkenti a károsanag kobocsájtást a kipufogón, ha röviden szeretnénk leírni. Bővebben itt.

   A szelep tisztitása időközönként javasolt, pld évente. A koszos szelep nem zár teljesen, így az égéshez szükséges keverék mennyiség "minőségét" rontja le, az által, hogy beengedi a kartelgázt az égéstérbe még akkor is, ha nem szükséges. Teljesítmény csökkenéssel és fogyasztás növeléssel járhat.

Mi rakódik le: olaj és korom. Tisztítása kiszedett állapotba a legcélszerűbb, de ha nem sikerül leszerelni, akkor is részben kivitelezhető a folyamat. Én benzinnel takarítottam ki legutóbb.

Szerezés elött vegyükk le az akkuról a sarut (szokott vita lenni, melyiket, amelyiket eléred) a folyamatot elolvashatod a BSI reszet témakorben.

Ha sikerült a tisztítás, de a kocsi még nem az igazi akkor az alábbi tapasztalattal egy fórumtagunktól segíteni fog.

MOVE  70/259-5860

Motor: ew10a 2.0 benzin (140 Le), ráncfelvarrott (2005.10.)

Jelenség: Tisztítás után hibát hoz a computer (engine management fault), csatolva a pp hibaüzenet (szívócső hozama koherencia).

Szerintem azért, mert megváltozott a szelepen áthaladó légmennyiség, főleg alapjáraton, hiszen ennél a motornál alap esetben nem zár teljesen a szelep, van 1-1,5 mm rés, pont annyi ami nekem be is koszolódott korábban (eddig még nem volt tisztítva) . Más netes oldalon írta vki, hogy állítólag az évek folyamán hozzátanulja a rendszer a kisebb eltéréseket.

Én Zolysys javaslatára megtisztítottam a légnyomás/mennyiség érzékelőt is (professzionális elektromos tisztító spray-vel – Tesco 2 ezer Ft.), de mikor mindennel meg voltam akkor is jött a hiba.

Ekkor pp szoftverrel hibatörlés után a motorelektronika részben végigcsináltam egy újra ismertetést, vagyis a rendszer törölte az eddigi adatokat és kb. 15-20 perces alapjáraton való járatás során (hidegen kezdve amíg a hűtőventillátor el nem indult időtartam) ráállt a frissen mért adatokra.

Ezt követően nem jött vissza a hiba. (remélem nem is fog jönni)

A lényeg, ha vkinek a tisztítás után hiba jön elő akkor ne ijedjen meg annyira. (mint én tettem)