Típusonként szétválogatva, mert irtó sokan kérdezik:
1.6 hdi 90 le Bosch nincs fap
1.6 hdi 110 le 9HZ Bosch van fap
1.6 hdi 110 le 9HY Bosch nincs fap
2.0 hdi 90 le RHY Siemens nincs fap
2.0 hdi 107 le RHS Bosch van fap
2.0 hdi 136 le RHR Siemens/delphi van fap
Más néven DPF (Diesel Particle Filter) vagy FAP.
Teli FAP
A részecskeszűrő rendszer a dízelmotorokhoz kapcsolódik. Feladata a káros részecskék felfogása és égetéssel történő megsemmisítése. A kedvezőbb fogyasztás és a jobb porlasztás mellett, a HDi motorhoz kapcsolódó FAP a mérhető küszöbig csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A részecskeszűrő szerkezete porózus. A gázok áramlása ebben a struktúrában lehetővé teszi a motorok által kibocsátott fekete füstöt alkotó részecskék felfogását. A szűrő elkormolódása előtt - amit a motorirányító számítógép érzékel - a FAP regenerálja magát a kipufogógázok hőmérsékletének emelésével (utólagos befecskendezés). Egy cerine alapú adalékanyag teszi lehetővé a regenerációt, amely minden üzemagyag tankoláskor automatikusan adagolódik. Így a szűrő minden 800-1200 km megtétele után égetéssel regenerálódik, amiből a vezető semmit sem vesz észre.
Pár műanyag köröm és 4 elfordítható rugós patent, és szét is jött. A másik meglepi, hogy ebben (Peugeot 307 SW 2.0 HDI Automata S2 (2007) 136Le) nem tartály van, hanem egy vérzacskóhoz hasonlító szeleppel ellátott zacsi. Ez ugyanúgy csatlakozik, mint maga a tartály, így könnyen kivehető. Elvileg ide kéne a teli zacsit barakni, és kész is lennénk, de mivel ilyet sehol nem árulnak, literes flakonból töltöttem be az adalékot.
A csőkészletet aránytalanul drágának találtam, így vágtam egy lyukat a kupakon, és egy megfelelő méretű gumicsövet applikáltam bele.
Ennek a külmérete éppen passzolt a "vérzacskó" csatlakozójába, így azt belenyomva nyitotta a szelepet. A gravitáció kicsit kevésnek bizonyult az áttöltéshez, így szakaszosan nyomkodva a flakont, sikerült 5 perc alatt cseppmentesen áttölteni az egy liter adalékot. A gyári specifikáció szerint 2 literes lenne, de nem vagyok benne biztos, hogy a szűrő kihúzza addig, na meg már rutinból fogom legközelebb tölteni, ha mégis kell.
Visszaszerelés után jött a szoftveres nullázás. Na ez még nem igazán jött össze. Az értékek beállítása sikerült, azt jelzi, hogy tele van, de hiába játszottam a fórumokon olvasott tanksapka fel-le játékot többször is, akkor is írja a hibaüzenetet. Valahol olvastam, hogy rá kell tankolni legalább 10 litert, de mivel nemrég tankoltam tele, ezt majd később próbálom meg.