Típushibák
Nem kell megijedni, minden kocsinak vannak típushibái. Vannak akik beismerik, vannak akik nem, és vannak akik már javították, kiküszöbölték ezeket.
Nézzük mikre is gondolunk.
A csomag nem teljes, de így is igen sok minden benne van.
Összefoglalót köszönöm Németh László Úrnak
A szokásos betegsegek mint mindegyiknél:
Kiült első ülések, melegre elhalványodó középső kijelző. Hibás indexkar, probalj ki minden funkciót rajtuk.
Ablakemelők működése,elektromos ablakemelő kontakt hibái.Kürt nem megy néha.
Alapjáraton, főleg klímával ha nagyon remeg a motor, akkor a motortartók cserések.
Váltónál nehéz kapcsolás, alapjárati zúgás. Hidegen az indítás ajánlott, mert ott jobban hallatszik, plusz a hídrotőkék zakatolása itt jobban hallatszik hidegen. Ez sok kilométerre utal.
Olajnyomok...nem hajlamos folyatni de a szelep fedélnél szokta egy kicsit. Könnyű cserélni.
Nehéz kuplung, lehet, hogy cserés. Futómű kopogások, télen kézifék befagyás,
Kombinál a hátsó ajtó alja rohad plusz a rendszámtábla körül is.
Nehezen nyíló hátsó ajtó, lehet hogy mikrokapcsoló gond.
Kombinál tetősínek lakkozása és festése kopik.
Panoráma tetőablak rolóját többször elhúzni, hogy rendesen működik-e. A legjobb a vétel után kis szilikont a csúszkáknak, mert száraz és szétakadhat.
Belső műanyag elemek nyikorgása
Lámpa burák párásodása.
Vezetőoldali szőnyeg alatt legyen száraz, ha nedves, elfosta magát a fűtés tömítése.
Benzinszag a beltérben, kaniszter vagy pumpa tömítése. Az utóbbinál állandó a szag, tömítéscsere, az elsőnél fékezéskor ez nem gond csak kellemetlen...
A pótkerék leeresztése...a bovden el szokott rohadni és nem megy le vagy nem emel vissza.
Ezek többsége elő szokott jönni az idősebbeknél és javítható, alkudozáshoz jó alap de nem fogsz kapni 15 évesen újat olcsón.
A vételárat még egyszer tedd félre, hogy legyen miből javítani.
Hogy jót is mondjak, az 1,6-os az egyik legkiforrottabb motor, nem szokott gond lenni vele vagy csak egyszerű problémák.