Váltóban olajcsere
1,6 16V
1,6 16V
Olaj típus:Total Transmisson BV 75W80
Ár: 1.800,- / liter
Szükséges mennyiség: 1,8 liter
Időráfordítás: 3,5 óra (nagyban függ a beöntő cső átmérőjétől)
Szükséges mennyiség: 1,8 liter
Időráfordítás: 3,5 óra (nagyban függ a beöntő cső átmérőjétől)
Szerszám:
- Nyomaték kulcs,
- 21 racsnis kulcs, vagy villáskulcs (leengedőcsavarhoz)
- 17 vagy 19 racsnis kulcs, vagy villáskulcs (feltöltő csavarhoz)
- 1 db réz (leeresztő) és 1 db alumínium (feltöltő) alátét. Sajna elfelejtettem megmérni őket.
- Tölcsér a gumicsőhöz
- Minimum 1m-es cső, normál slag vastag.
- Rongy az olaj felitatására
- Nyomaték kulcs,
- 21 racsnis kulcs, vagy villáskulcs (leengedőcsavarhoz)
- 17 vagy 19 racsnis kulcs, vagy villáskulcs (feltöltő csavarhoz)
- 1 db réz (leeresztő) és 1 db alumínium (feltöltő) alátét. Sajna elfelejtettem megmérni őket.
- Tölcsér a gumicsőhöz
- Minimum 1m-es cső, normál slag vastag.
- Rongy az olaj felitatására
Váltó:
Feltöltés:
Ez nem annyira pontos rajz, de a lényeg, hogy ezt a képet úgy látjuk, ha a bal oldali tükör vonalában állunk és leguggolva a röntgen szemünket vesszük elő és átnézzünk a karosszérián.A bal oldali (20Nm) csavarnyílás a beöntő lyuk. A jobb oldali a leengedő lenne, viszont az 1,6 benzinesben nem ott van, hanem alul (nyíl mutatja). A pirossal beszínezett csavart kezdtem először kiszedni, de segítő társam d.jocov a helyes útra terelt.
Leengedés:
Az alsó csavart kitekered, előkészítesz egy 2 l-es edényt, mivel 1,8l van még a váltóban. Az összes olaj kicsurgása hosszadalmas. Miközben csöpög az olajad, keress egy új alátétet. Ha már készültél, akkor igyál meg egy sört, vagy lakjál be jól.
Kicsöpögött teljesen az olaj, akkor a körülötte lévő területet ahol az alátét felfekszik megtakarítod, és mehet is bele az alátéttel együtt a csavar, melyet 30Nm nyomatékkal meghúzol.
Feltöltés:
Azt tudni kell, hogy igen sűrű olajról van szó 75w80, amely hidegben nem csak sűrűbbnek tűnik, de az is, melyet az idő múlásával érzékelsz is majd.
Az egyik 1l-es flakon tartalmát elkezdtem beleönteni a tölcsérbe, majd mikor az kiürült, átöntöttem bele a másik 1l-es flakonból 3 dl olajat így biztos, hogy csak 1,7 l-t töltök bele, a többit meg apránként, hogy még véletlenül se töltsem túl. Addig kell önteni az olajat, míg ha kihúzod a csövet, a beöntő nyíláson nem kezd el kifelé folyni az olaj a váltóból. Végül megtakarítod a nyílás környékét. Majd a betekered csavart, és 20 Nm-rel meghúzod.
Megjegyzés:
Ha nem találsz szuszogó nyílást, vagy egyáltalán nincs is, akkor a tolatólámpa kapcsolót kell kicsavarni infó:betg
Felülről leengeded a csövet a motor alkatrészei között, melynek végét berakod a beöntő nyílásba - ami egyben a nívó szint is - ütközésig, majd 5 mm-t visszahúzol. A cső másik végére jól lezártan egy tölcsért raksz, melyet aránylag fixen elhelyezel a motortérben, vagy fellógatod a motorháztetőre (nem lesz elég ebben az esetben az 1m-es cső).
A feltöltési folyamat meggyorsítása céljából kaptam némi infót. Így utólag kicsit vicces, de neked jól jön majd.
Van egy szuszogó nyílás a váltó tetején, melynek a fedelét kell lepattintani (10) és kb. 10 perc lenne a 1,8 l beöntése, természetesen oldalról és nem felülről.
Lefényképeztem az enyémet. A egészet a légszűrő csöve (bal) és az akkutartó (jobb) takarja.
Közelebbről
A feltöltési folyamat meggyorsítása céljából kaptam némi infót. Így utólag kicsit vicces, de neked jól jön majd.
Van egy szuszogó nyílás a váltó tetején, melynek a fedelét kell lepattintani (10) és kb. 10 perc lenne a 1,8 l beöntése, természetesen oldalról és nem felülről.
Lefényképeztem az enyémet. A egészet a légszűrő csöve (bal) és az akkutartó (jobb) takarja.
Közelebbről
Megjegyzés:
Ha nem találsz szuszogó nyílást, vagy egyáltalán nincs is, akkor a tolatólámpa kapcsolót kell kicsavarni infó:betg
Az olaj környezetre ártalmas, így csak gyűjtőhelyen lehet leadni!